Browary bardzo liczą na mundial w Brazylii
Najwięksi producenci piwa zaczęli już przygotowania do sezonu. Podobnie jak przed rokiem stawiają na oryginalne receptury i smaki.
Beata Drewnowska
– W ubiegłym roku całkowita sprzedaż piwa w Polsce zmalała o niemal 3 proc. Zakładamy, że część tych strat uda się odrobić w tym roku, a sprzedaż piwa zwiększy się o 1–2 proc. – mówi „Rz" Wojciech Mrugalski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiego rynku piwa.
Zdaniem Małgorzaty Lubelskiej, członka zarządu Grupy Żywiec, wicelidera branży, na decyzje zakupowe Polaków, w tym na popyt na piwo, wpływ mają wciąż niepewna sytuacja makroekonomiczna i spore bezrobocie. Browary liczą jednak, że w tym roku optymizm konsumentów wróci.
Oryginalność w cenie
– Do polepszenia nastrojów powinno przyczynić się tegoroczne święto kibiców piłki nożnej, czyli mundial w Brazylii – uważa Wojciech Mrugalski....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta